App Wmo taxivervoer
Sinds afgelopen juli heeft de app voor het Wmo-taxivervoer een aanvullende functie. Met deze extra functie kunnen taxichauffeurs direct zien of een klant nog ritsaldo heeft en of een rit dus betaald wordt door de gemeente via de Wmo. Helaas is verwarring ontstaan over het gebruik van de app en wat de app precies kan.
De indruk is ontstaan dat er een nieuwe app per juli door de taxichauffeurs gebruikt kon worden waarin het ritsaldo van de klant te zien zou zijn. Dit is niet het geval. Het gaat om een aanvulling op de app zoals deze al in gebruik is. De chauffeur kan zien of de pas is verlopen of is uitgeput (en er dus geen ritsaldo meer op zit). De chauffeur kan niet zien hoeveel ritten (het ritsaldo) er nog op de pas staan.
Voorheen kon een chauffeur alleen door in te loggen in het systeem via een website zien of er nog ritsaldo was. Dit is vanaf juli niet meer nodig, want de app geeft de chauffeur direct inzicht of er nog ritsaldo op de pas zit. Op deze manier kan de chauffeur sneller weer doorrijden. En weet u als klant waar u aan toe bent.
Om te weten hoeveel uw ritsaldo is kunt u contact opnemen met de gemeente om hiernaar te vragen. Dat kan via telefoonnummer 140223. De centrale van de vervoerder kan dit ook inzien via de website.
Bron: Gemeente Den Helder
Foto via denhelder.nl